Практика організації самостійної роботи студентів (на прикладі викладання магістерського курсу «Методологія та організація наукових досліджень»)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2024-02-11-11

Ключові слова:

системний підхід, таксономія освітніх цілей Б. Блума, сфера знань, когнітивні процеси, оцінювання навчальних досягнень

Анотація

Потреба організації самостійної роботи в закладі вищої освіти відповідає основному тренду сучасної освіти – навчанню впродовж життя. Мета нашого дослідження – виявити органі­за­ційні, методологічні та змістові аспекти організації позаауди­тор­ної самостійної роботи студентів у контексті оцінювання знань і пізнавальних процесів. Цільова настанова в рамках організації вивчення курсу – формування особистості дослід­ника на основі культивування таких якостей, як самостійність мислення, ініціативність, критичність, відповідальність, акаде­мічна доброчесність.

Методологія дослідження ґрунтується на порівняльному й системному підходах. Постульовано ідеї навчання через діяль­ність, практику, суб’єктності учасників освітнього процесу, активності, взаємодії, проблемного навчання, рефлексивності та індивідуалізованих підходів до навчання. Обґрунтовано струк­ту­ру курсу, визначено компоненти самостійної роботи магіст­ран­тів, подано варіанти реалізації моделі оцінювання когнітив­ної сфери, напрацьовані Б. Блумом і його колегами. Сформовано систему практичних творчих завдань для сту­дентів-магістрів, складених з урахуванням багаторівневого оцінювання навчальних до­сяг­нень.

Посилання

Anderson, L. W. (2018). A critique of grading. Policies, practices and technical matters. Education policy Analysis Archives, 26 (49). https://doi.org/10.14507/epaa.26.3814

Anderson, L. W. et al. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives: Complete Edition. NY: Longman, 352.

Bloom, B. S. (Ed.), Engelhart, D. R., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: Handbook I: Cognitive Domain. NY: Longmans.

Forehand, M. (2005). Bloom’s Taxonomy: Original and Revised. In M. Orey (Eds.), Emerging Perspectives on Learning, Teaching, and Technology, (pp. 41–48). Retrieved October 18, 2024 from https://textbookequity.org/Textbooks/Orey_Emergin_Perspectives_Learning.pdf

Khomik, O., Lishchuk-Torchynska, T., Sakharuk, I., & Borysiuk, S. (2024). Evaluation of Digital Competence in Applicants for the Second (Master’s) Level of Higher Education. Education. Innovation. Practice, 12(10), 56–63. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i10-008

Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, 41(4), 212–218.

Kozubstov, I., Lishchyna, V., & Sulim, V. (2024). Methodology of advanced teaching of the academic discipline “Methodology of scientific research” to applicants of the second (masterˊs) level of higher education program “Computer science”, Computer and Integrated Technologies: Education, Science, Production, 54, 113–124. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2024-54-13

Kumar, S. (1999). Force field analysis: application in PRA. PLA Notes, 36, 17–23.

Law of Ukraine «On Higher Education» (2014). Official Bulletin of the Verkhovna Rada (BVR), 37–38. Retrieved September 12, 2024 from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Lewin, K. (1951). Field theory in social science: selected theoretical papers. NY: Herper & Row, 346.

Lishchuk-Torchynska, T. (2017). Competence Approach in Teaching of the Methodology and Organization of Scientifics Researches for the Future Specialists in Sociology. Social Studies, 1 (12), 32–36. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-32-36

MES of Ukraine (2024). Order of the Ministry of the Education and Science of Ukraine № 1466, 16.10.2024, About Professional Standard «Teacher of a Higher Education Institution». Retrieved October 18, 2024 from https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartu-vykladach-zakladu-vyshchoi-osvity1466

Priadko, O. V. (2023). Modern Technologies of Organizing indepedent Work of Students in the Condition of distance Education in higher Schools. Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences, 209, 247–252. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209

Salnikova, S. A. (2021). Sampling in Sociological Research. Lutsk: Veza-Print.

Vitvytska, S. S. (2023). Independent Work of Higher Education seekers as the highest form of professional Formation and personal Development. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical Sciences, 1 (112), 113–126. https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(112).2023.113-126

Завантаження

Опубліковано

30.12.2024

Номер

Розділ

СОЦІОЛОГІЯ: АКТУАЛЬНЕ, ДИСКУСІЙНЕ