Практика організації самостійної роботи студентів (на прикладі викладання магістерського курсу «Методологія та організація наукових досліджень»)
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2024-02-11-11Ключові слова:
системний підхід, таксономія освітніх цілей Б. Блума, сфера знань, когнітивні процеси, оцінювання навчальних досягненьАнотація
Потреба організації самостійної роботи в закладі вищої освіти відповідає основному тренду сучасної освіти – навчанню впродовж життя. Мета нашого дослідження – виявити організаційні, методологічні та змістові аспекти організації позааудиторної самостійної роботи студентів у контексті оцінювання знань і пізнавальних процесів. Цільова настанова в рамках організації вивчення курсу – формування особистості дослідника на основі культивування таких якостей, як самостійність мислення, ініціативність, критичність, відповідальність, академічна доброчесність.
Методологія дослідження ґрунтується на порівняльному й системному підходах. Постульовано ідеї навчання через діяльність, практику, суб’єктності учасників освітнього процесу, активності, взаємодії, проблемного навчання, рефлексивності та індивідуалізованих підходів до навчання. Обґрунтовано структуру курсу, визначено компоненти самостійної роботи магістрантів, подано варіанти реалізації моделі оцінювання когнітивної сфери, напрацьовані Б. Блумом і його колегами. Сформовано систему практичних творчих завдань для студентів-магістрів, складених з урахуванням багаторівневого оцінювання навчальних досягнень.
Посилання
Anderson, L. W. (2018). A critique of grading. Policies, practices and technical matters. Education policy Analysis Archives, 26 (49). https://doi.org/10.14507/epaa.26.3814
Anderson, L. W. et al. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives: Complete Edition. NY: Longman, 352.
Bloom, B. S. (Ed.), Engelhart, D. R., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: Handbook I: Cognitive Domain. NY: Longmans.
Forehand, M. (2005). Bloom’s Taxonomy: Original and Revised. In M. Orey (Eds.), Emerging Perspectives on Learning, Teaching, and Technology, (pp. 41–48). Retrieved October 18, 2024 from https://textbookequity.org/Textbooks/Orey_Emergin_Perspectives_Learning.pdf
Khomik, O., Lishchuk-Torchynska, T., Sakharuk, I., & Borysiuk, S. (2024). Evaluation of Digital Competence in Applicants for the Second (Master’s) Level of Higher Education. Education. Innovation. Practice, 12(10), 56–63. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i10-008
Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, 41(4), 212–218.
Kozubstov, I., Lishchyna, V., & Sulim, V. (2024). Methodology of advanced teaching of the academic discipline “Methodology of scientific research” to applicants of the second (masterˊs) level of higher education program “Computer science”, Computer and Integrated Technologies: Education, Science, Production, 54, 113–124. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2024-54-13
Kumar, S. (1999). Force field analysis: application in PRA. PLA Notes, 36, 17–23.
Law of Ukraine «On Higher Education» (2014). Official Bulletin of the Verkhovna Rada (BVR), 37–38. Retrieved September 12, 2024 from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Lewin, K. (1951). Field theory in social science: selected theoretical papers. NY: Herper & Row, 346.
Lishchuk-Torchynska, T. (2017). Competence Approach in Teaching of the Methodology and Organization of Scientifics Researches for the Future Specialists in Sociology. Social Studies, 1 (12), 32–36. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-32-36
MES of Ukraine (2024). Order of the Ministry of the Education and Science of Ukraine № 1466, 16.10.2024, About Professional Standard «Teacher of a Higher Education Institution». Retrieved October 18, 2024 from https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartu-vykladach-zakladu-vyshchoi-osvity1466
Priadko, O. V. (2023). Modern Technologies of Organizing indepedent Work of Students in the Condition of distance Education in higher Schools. Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences, 209, 247–252. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209
Salnikova, S. A. (2021). Sampling in Sociological Research. Lutsk: Veza-Print.
Vitvytska, S. S. (2023). Independent Work of Higher Education seekers as the highest form of professional Formation and personal Development. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical Sciences, 1 (112), 113–126. https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(112).2023.113-126
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.