Розвиток цінностей миру серед майбутніх вчителів через інклюзивну та рефлексивну освітню практику
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2025-01-13-13Ключові слова:
освіта миру, підготовка вчителів, цінності миру, емпатія, посередництво в конфліктах, інклюзіяАнотація
Мета статті – дослідити, як освіту миру можна інтегрувати в університетські програми для формування професійної ідентичності майбутніх учителів у Молдові. Потрібно надати докази того, що цінності миру, убудовані в мовну освіту та рефлексивну педагогічну практику, сприяють інклюзивному, емпатичному й демократичному навчальному середовищу. Центральна гіпотеза полягає в тому, що освіта миру, якщо розглядати її як метод і як спосіб мислення, покращує не лише комунікативну компетентність, але й соціально-емоційні навички, життєво важливі для гармонії в класі та міжкультурного розуміння. Методологія дослідження поєднує якісну оцінку потреб, проведену зі студентами-педагогами по всій Молдові, і тематичне дослідження університетського модуля під назвою «Освіта миру». Цей модуль уключає сценарне навчання, багатомовні завдання й лінгвістичні стратегії для емоційної регуляції, емпатії та посередництва в конфліктах. Результати дослідження свідчать, що майбутні педагоги сприймають освіту миру як надзвичайно важливу для управління класом і соціальної згуртованості, особливо в багатомовному та багатоетнічному середовищі. У дослідженні зроблено висновок, що освіта миру повинна бути системно вбудована в програми підготовки вчителів як трансформаційний педагогічний підхід, який готує майбутніх педагогів до моделювання та підтримки мирної, інклюзивної взаємодії через щоденну мовну практику й критичну рефлексію.
Посилання
Aspeslagh, R. (2006). Educating for a Peace Culture. In R. J. Burns and R. Aspeslagh (eds.). Three decades of peace education around the world: An anthology (pp. 321-340). Routledge.
Burdujan, R. (2012). Intercultural Literary and Artistic Competence. Chișinău: S.n. (Max Tipar LLC). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Competenta%20Interculturala.pdf
Burea-Titica, S. (2020). Aspects of developing linguistic, pragmatic, cultural and sociolinguistic competences through the use of authentic text. Acta et Commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 19(1), 101–107. https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.101-107
Byram, M. (2021). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence: Revisited (2nd ed.). Multilingual Matters & Channel View Publications. https://doi.org/10.21832/9781800410251 https://doi.org/10.2307/jj.22730614
Carter, C. (2015). Social education for peace: Foundations, teaching, and curriculum for visionary learning. Palgrave Pivot New York. https://doi.org/10.1057/9781137534057
Cates, K. (2004). Becoming a global teacher: Ten steps towards global education. The Language Teacher, 28(9), 7–11. Retrieved May 29, 2025 from https://jalt-publications.org/tlt/articles/694-becoming-global-teacher-ten-steps-international-classroom
Dietrich, W. (2012). Interpretations of peace in history and culture. Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230367715
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2001). Teaching and Researching Motivation. NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781351006743
Felea, A. (2017). The Dietary Habits of the Population of the Principality of Moldavia: The Consumption of Sweets (16th Century – Early 19th Century). In National Museum of History of Moldova. History – Archaeology – Museology, 27th Edition, October 19–20, 2017, Chișinău. (pp. 47-49). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/159672
Galtung, J. (2010). Peace studies and conflict resolution: The need for transdisciplinarity. Transcultural Psychiatry, 47(1), 20–32. https://sci-hub.st/10.1177/1363461510362041
Gursel-Bilgin, G. (2020). Critical discourse analysis: An effective tool for critical peace education informed by Freirean dialogue. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15, 25–40. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.251.2
Harris, I., & Morrison, M. L. (2003). Peace education. McFarland Publishing
Harris, I. (2004). Peace education theory. Journal of Peace Education, 1(1), 5-20. http://dx.doi.org/10.1080/1740020032000178276
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2007). Conflict resolution and peer mediation programs in elementary and secondary schools: A review of the research. Review of Educational Research, 66(4), 459–506.
Jiang, B., Liu, L., Guo, Z., & Wang, Y. (2022). A study of intercultural communicative competence in EFL. Advances in Journalism and Communication, 10(3), 297-306. https://doi.org/10.4236/ajc.2022.103018
Koshmanova, T., & Holm, G. (2007). Post-Soviet reconstruction in Ukraine: Education for social cohesion. In Z. Bekerman and C. McGlynn (Eds.) Addressing Ethnic Conflict Through Peace Education (pp. 231–243). NY: Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230603585_17
OECD (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030. OECD Publishing. Retrieved May 29, 2025 from https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2018/06/the-future-of-education-and-skills_5424dd26/54ac7020-en.pdf
Oxford, R. L. (2011). Teaching and Researching: Language Learning Strategies. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315838816
UNESCO Office in New Delhi (2005). Peace education: framework for teacher education. IN/2005/ED/6, Retrieved May 29, 2025 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000150262
Richmond, O. P. (2013). Peace formation and local infrastructures for peace. Alternatives, 38(4), 271-287. https://doi.org/10.1177/0304375413512100
Rosenberg, M. B. (2003). Raising children compassionately: Parenting the nonviolent communication way. Puddle Dancer Press.
Solcan, A. (2003). The development of foreign language communicative competences in students through problem-based situations. Didactica Pro, 21(4–5), 86–88.
Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons
Merriam-Webster. (n.d.). Merriam-Webster dictionary. Webster’s Third New International Dictionary. Retrieved May 29, 2025 from https://www.merriam-webster.com
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.